Nowoczesna księgowość – automatyzacja przetwarzania danych

Nowoczesna księgowość, daje wiele możliwości, między innymi automatyzację odnośnie przetwarzania danych. I tak, raz wprowadzony kupujący, może pozostać w bazie, zapisany. Kiedy zaś nastąpi ponowny zakup i konieczne będzie wystawienie nowej faktury, nie będzie już konieczności ponownego wprowadzania jego nazwy, adresu, ani tez numeru NIP, tak jak to następuje w przypadku nowej firmy, kującej. Po każdym nowym zapisie, wymagane jest kliknięcie przycisku zapisz, ale przy kolejnym wprowadzaniu danych, można już tylko sprawdzić, czy dane się zgadzają, z tymi, podanymi nam od kontrahenta.
[toc]

Zliczanie wartości

Były kiedyś takie czasy, kiedy to wyliczanie wartości podatku, ale także wartości całkowitej zakupu, było robione ręcznie. I tak, najwięcej trudności nastręczało wyliczenie setnej wartości groszy. Gdyż czasem konieczne było zaokrąglanie ich do pełnego grosza w górę, a innym razem pozostawienie na niższym poziomie, gdyż tak wskazywały obliczenia aż trzeciego miejsca po przecinku. Dziś już tak się nie oblicza, nie trzeba nawet łamać sobie głowy. Wystarczy w określone pola wpisać wartości, takie jak netto, albo brutto faktury, a także stawkę podatku, aby system zliczający, mógł samodzielnie obliczyć jego wartość, a także wartość produktów zakupionych za jednym razem.

Raporty i analizy

Jak w każdej dobrze prowadzonej firmie, warto mieć dostęp do danych, które ułatwią analizowanie sytuacji. Czyli dadzą możliwość sprawdzenia tego, czy wpływy się stale powiększają, czy maleją. Ale także tego, czy przychody są w stanie pokryć koszty, czy koszty zaczynają je przewyższać. Jeśli tak jest, to trzeba, albo obniżyć wysokość kosztów, albo zwiększyć przychody. Aby móc na bieżąco realizować swoje zobowiązania. Dodatkowo dość istotnym faktem jest, że w dobrych systemach, działających w chmurze, można mieć możliwość generowania sobie raportów. A te mogą w każdym momencie pozwolić na dokonywanie analiz. Dzięki takim danym, można więc robić różnego rodzaju zestawienia.

Nowoczesna księgowość

Kiedyś trzeba było zebrać plik dokumentów i zawieść je do swojej księgowej. Albo jeszcze lepiej prosić kogoś, kto pomoże ogarnąć temat. Dziś większość rzeczy można zrobić na bieżąco, a potem już tylko sprawdzić, czy dane się zgadzają. Poszczególne elementy, związane z bieżącą ewidencją, to faktury, które się wystawia kupującym, ale także kosztowe dokumenty zakupu. Zazwyczaj także faktury VAT, tak aby można było odliczyć sobie podatek. W dobie nowoczesnej technologii, można też mieć bezpośrednie połączenie z księgowością online. A tam, pisząc na przykład zapytanie na kontaktowego maila, można dowiedzieć się w ciągu kilku godzin, a czasem nawet szybciej, jak poradzić sobie z jakimś problemem. Nie trzeba wydzwaniać, w oczekiwaniu, aż zajęta księgowa odbierze wreszcie setny telefon w ciągu piętnastu minut. To duże uproszczenie dla obu stron, gdyż można bez stresu opisać rozwiązanie, albo kilka jego wariantów.

Inne ułatwienia

Dzięki naszej aplikacji, można w łatwy sposób sprawdzać sobie, jaki jest stan obrotu w danym miesiącu. A także, jaki będzie konieczny podatek do zapłacenia za ten, bieżący okres. Ale także w wewnątrz istnieje specjalny sposób kontaktu z księgową, bez konieczności logowania się do poczty. Można to dużo łatwiej zrobić, pisząc bezpośrednio z aplikacje przez zakładkę kontakt. A do prawidłowego działania systemu potrzebny jest tylko dostęp do internetu. W dodatku, jeśli zachodzi taka potrzeba, już na początku można wybrać taki plan, aby możliwe było korzystanie z systemu przez wielu pracowników na raz. A wtedy mogą oni bez problemu dodawać swoje dokumenty do bazy, ale także w równym stopniu, w zależności od nadanych im uprawnień, pobierać dokumenty raportowe. Potrzebne bardzo często do przedstawienia kierownictwu, albo do analizowania postępów w pracy. Stanowi ją generowanie sprzedaży, ale także umiejętne zarządzanie zgromadzonymi środkami. Faktury kosztowe wprowadzane są przez samego właściciela, albo osobę przez niego upoważnioną do tego rodzaju operacji. Mogą być one możliwe do rozliczenia w firmie, albo nie, wówczas mogą otrzymać status odrzucenia, albo dodatkową notatkę, która wskazuje, na to, gdzie leży problem z kosztami tego rodzaju i brakiem możliwości jego rozliczenia.

Wypróbuj już teraz naszą aplikację

Pobierz teraz aplikację Taxon lub wypróbuj w wersji WEB w przeglądarce. Rejestracja jest zupełnie darmowa, a w ramach konta bezpłatnego otrzymasz pakiet faktur bezpłatnych wraz z dostępem do wszystkich funkcji aplikacji.